Interne communicatie verbinden met online
De kracht van een social intranet zit ‘m in de juiste balans tussen ‘nice to know’ en ‘need to know’ informatie. Communicatie, beleving en functionaliteit moeten op de juiste manier op elkaar afgestemd zijn. Kortom: een intranet dat zowel inspireert als informeert. Met onze jarenlange ervaring in het ontwikkelen van (social) intranetten kijken wij verder dan alleen het middel ‘social intranet’. We gaan voor het hoogst haalbare. Voor, tijdens en na de lancering kun je op ons rekenen.
Een social intranet dat scoort
De mogelijkheden van een social intranet zijn oneindig. Zo kun je met Teamly de interne communicatiestromen efficiënter inrichten en de interne betrokkenheid binnen de organisatie verhogen. Mits je het social intranet goed inricht en inzet. Want het lanceren van een social intranet is één ding, maar ervoor zorgen dat medewerkers het omarmen is een tweede. We weten uit ervaring dat alleen techniek niet bepalend is voor succes. Onze adviseurs loodsen je zorgvuldig naar de lancering. En helpen je met het activeren en stimuleren van medewerkers. Samen lanceren we een intranet dat scoort!
In drie stappen live met Teamly:
#1 Ready - Het voortraject
Een gedegen voortraject is bij de ontwikkeling en implementatie van een succesvol social intranet onmisbaar. Nog voordat we Teamly lanceren, gaan we samen op zoek naar de informatiebehoefte. We starten met een interactieve kick-off, waarbij we diverse medewerkers van jouw organisatie betrekken bij de ontwikkeling. Aan de hand van creatieve werkvormen halen we samen met deze ambassadeurs de wensen en eisen op. Dit vormt de basis voor de inrichting van jullie social intranet.
#2 Set - De implementatie
Een social intranet is pas écht succesvol als medewerkers het omarmen (adopteren) en dagelijks gebruiken. Belangrijk hierbij is dat het intranet ‘eigen’ voelt en op maat is ingericht. Een zorgvuldige voorbereiding is hierbij essentieel. Je kunt tenslotte maar één keer een eerste indruk maken bij je medewerkers. Het intranet moet intuïtief zijn ingericht en voorzien zijn van alle belangrijke informatie. Wij helpen je daarbij en adviseren je over de inrichting en communicatie.
Ook synchroniseren we tijdens de implementatiefase alle gebruikers, zodat medewerkers na livegang moeiteloos kunnen inloggen in Teamly. We zorgen voor de juiste integratie met jullie interne IT-infrastructuur. Denk aan het uitwisselen van data vanuit bewezen, zakelijke oplossingen, zoals Office365, Afas, Nmbrs, Exact, etc. Hiermee houden we het applicatielandschap zoveel mogelijk centraal en maken we slim gebruik van bestaande toepassingen.
#3 GO! - De lancering
Samen zorgen we ervoor dat Teamly vanaf de eerste dag een begrip is binnen de organisatie. We stimuleren medewerkers. En werken samen met ambassadeurs om van het social intranet een succes te maken. We nemen je graag mee in een effectieve lanceringscampagne.